B.L.B. FORUM

Velkommen til Forum. Skriv et indlæg her på siden ved at klikke på den blå knap. B.L.B. forbeholder sig ret til at slette annoncer samt indlæg der kan virke anstødene.

Flyt/placér taleboblen på billedet med din mus

Skriv tekst til din talebobbel

Shape:

Skrevet af Peter Hansen, d. 19-10-2008
Lige et billede som lovet

Største gedde af 3. Mange tilbud

8 kg. og på fri fod - sådan
Skrevet af Lars Mogensen, d. 17-10-2008
Jeg talte med Peter, der viser en gedde herunder, og hans far i dag de havde været ude på søen og havde fanget 3 gedder med den største på 8 kg så de havde haft en god dag og alle fisk blev genudsat.
Der er rigtig ved at komme gang i gedderne tyder det på så det er med at komme ud at fiske.
Skrevet af Henrik F., d. 08-10-2008
Hej. Jeg var en tur på søen Tirsdag til fyraften.
6 gedder blev det til, så det tyder på, at de er vågnet op til dåd.
Skrevet af Peter, d. 01-10-2008
2 gedder i båden i den gyldne time, derefter stod den på sandarter, men uden held...
Skrevet af Søren 9½, d. 22-09-2008
Søndag den 21-09-08

Endnu engang måtte min visdom, inden for geddefiskeri, sætte sit præg på et nyt medlem. Hehe

Det nye medlem Pia (som ses her) blev medlem af klubben fradag den 19-09 allerede lørdag var hun, under min kyndige vejledning naturligvis, ude og fange skaller til sin første gedde tur som skulle forgå dagen efter, efter at hun havde fanget omkring 10-15 fine skaller måtte hun indse, at ET kast med kastenet som indeholdte 50-60 skaller var noget nemmere, men dog ikke helt så sjovt som at fange dem på stang.
Det blev søndag og Pia begyndte at smøre et par kanon gode sandwicher, til sig selv og til hendes vidunderlige kæreste (mig) jeg pakkede bilen og vi trillede over på søen, efter en halv times rengøring af andelort,
#¤”&7^~#£ DØD OVER ALLE ÆNDRE %&^¨~§/<
sejlede vi op i Birkebugten, vi var der lige omkring kl. 10.20. Med super skønt vejr og 7 stænger ude var der dømt en hel dags afslapning. Det var først ved 15 tiden at der dykkede en prop, en af Pia’s naturligvis det havde jeg jo planlagt, ;-) under perfekte instruktioner om håndtering af stang, snøre og gedde, som blev udført til UG, landede Pia sin første gedde på 3,2 kg. Efter en hurtig afkrogning og en hurtig fotosession blev den naturligvis genudsat. Hele dagen blev afrundet i høj solskin, med en kold øl og et tillykke til Pia med sin første gedde.
Der skal da også lige lyde et stort tillykke med den fine gedde til Ejner.
Skrevet af Søren 9½, d. 09-09-2008
Hejsa alle
Hvis der er nogen der har nogle billeder fra søen altså konkurrencer, natur, fangster, specielt fangster og lignende fra B.L.B./søen så vil jeg meget gerne have dem, og de må meget gerne sendes til mig på en skive hvor de er delt op i mapper med årstal på og er der nogle fangster som er lidt specielle må dato og navn gerne følge med.

På forhånd mange tak
Søren 9½
Skrevet af Kassereren., d. 01-09-2008
Ål, Sandart & Ørredkonkurrencen!
I indbydelsen til konkurencen(medlemsbladet og på hjemmesiden)står der klart og tydeligt at konkurrencen starter kl.16.00 og slutter med indvejning kl.22.00.Normalt er alle deltagere der vil overvære indvejningen samlet ved den dertil opstillede galge/vægt i god tid før kl.22.00. Når de sidste fisk er indvejet råbes der - er der flere der skal have noget indvejet - dette er ikke noget der skal råbes, men man gør det af høflighed for at sikre at der ikke er et medlem i flokken omkring vægten der ikke kan komme frem med sin fisk. Det vi oplevede i Lørdags var at der åbenbart blev råbt "ja" et eller andet sted nede fra havnen(det var ikke alle der hørte dette) og i øvrigt kunne vi heller ikke se der var nogen på vej med fisk, så den går desværre ikke, reglerne er lavet for at vi skal overholde dem. En af grundene hertil er også at der så efterfølgende generelt kan stilles spørgsmål om fisken er fanget lige efter kl.22.00 eller hvad? Hvis der (imod reglerne) var blevet givet tilladelse til at indveje fisk som vi først blev præsenteret for hele syv minutter efter sluttidspunktet(flere af deltagerne var i øvrigt kørt hjem i den tro at der ingen fisk var til indvejning) skal der vel også gives tilladelse til endnu senere indvejning, så bliver det jo svært at udråbe en vinder lige efter kl.22.00, som vi altid har gjort! Vi er bekendt med at der tidligere har været medlemmer der har fisket i længere tid end andre, og som har fanget (mulige vinderfisk) så sent at de ikke har kunnet nå ind til sluttidspunktet og dermed har været nød til at droppe indvejningen! Vi har også set medlemmer "smide" båden ved slæbestedet, for derefter i løb at nå vægten inden kl.22.00, men der har aldrig før været tvivl om sluttidspunktet.
For at undgå ehver misforståelse fremover(også omkring samlet starttidspunkt)vil reglerne blive fremhævet i indbydelserne til kommende fiskekonkurrencer.

Knæk og Bræk!
Skrevet af Lars pedersen, d. 31-08-2008
Hej
Som deltager af åle sandartkonkurencen,synes jeg det er for dårligt, at når der bliver råbt om der er flere fisk til indvejning og man svare ja,hvilket mange andre hørte, og man er inde til tiden, men jeg kunne ikke lige finde noget at have ålene i,og derfor kom jeg først op med ålene kl 10 05. Alligevel fik jeg den besked at det var for sent.
Hvorfor spørger man om der er flere fisk til indvejning hvis det alligevel er for sent ???
Skrevet af Erik, d. 30-08-2008
Åle- og Sandartkonkurrencer:
Der må fiskes med 4 stænger pr. deltager.
Mindstemål for Sandart: 50 cm. Ål: 45 cm.
Skrevet af peter, d. 30-08-2008
er det 2 eller 4 stænger man må fiske med til konkurrencen i dag
Skrevet af Martin, d. 25-08-2008
Så skete det - mandag aften var jeg taget ud på søen med min far - jeg lige var kommet hjem fra arbejde og trængte til at komme en tur ud at fiske. Vi satte 2 wobler efter Båden og roede der op af - skønt vejr men igen fisk - på tilbage vejen nede omkring turist-bugten fik jeg Hug af en fisk - den tog 5 små udløb - det var en flot Aborre - pyha min første fisk her fra søen - så satte jeg Wobleren i vandet igen og far roede Båden. Ca. 2 min efter var der Hug igen – det var en Gedde - vi skød den til ca. 3 kg og den blev genudsat. Jeg fik Aborre vejet ind af Ejner - og så var det om på Bænken for der var Erik og Ballegaard som også så den og snakken gik - Tillykke knægt med den flotte Aborre - som vejede 570 gram.
Skrevet af Peter Hansen, d. 11-08-2008
Hej alle sammen

Så var jeg lige på bygholm sø for første gang - med succes!

Fangede en gedde på 90 cm og 7,5 kg, samt en mindre gedde på ca. 3 kg. (den på billedet).

desværre virkede kameraet ikke da den store blev landet.

mistede også en lille gedde og havde to følgere!

Super dag, ikke sidste gang det skal opleves.

gedderne var taget på Abu Garcia Gedde Blink, grøn 24 g.

fiskene er selvfølgelig sat ud igen
Skrevet af Hans, d. 10-08-2008
er der en deadline for besked om evt. prøvetid med elmotor
Skrevet af Erik, d. 09-08-2008
Reglerne for sejlads på Bygholm Sø siger at ikke må benyttes motor (dog har B.L.B. har en stående tilladelse til at benytte motor i forbindelse med arbejdsopgaver på søen)
Reglen er meget gammel – fra før der fandtes elmotor – og blev lavet for at undgå larmende og hurtig sejlads med eventuelle skader på brinkerne til følge.
Der har nu gennem lang tid være ønsker om at kunne benytte elmotor – det vil muligvis give mere ”liv” på søen samt giv dem der af en eller anden årsag har svært ved ro god mulighed for at komme ud at sejle.
Elmotoren er lydløs og kan ikke gøre mere ”skade” på bunden og brinkerne end en par lange åre - der kan eventuel indføres en begrænsning på motor størrelsen så farten ikke nævneværdig overstiger den fart båden skyder ved brug af åre.
Det er Horsens kommune der i givet fald skal give tilladelsen til foreningen (eventuel som en forsøgsordning) – og bestyrelsen er i øjeblikket i dialog med kommunen om dette emne – så vi venter i spænding.
Skrevet af preben, d. 09-08-2008
Hej Hans >Man Må ikke Bruge en El-Motor i Søen som det er nu ,,, men ville være en Ønske Ting ..Mvh Preben