B.L.B. FORUM

Velkommen til Forum. Skriv et indlæg her på siden ved at klikke på den blå knap. B.L.B. forbeholder sig ret til at slette annoncer samt indlæg der kan virke anstødene.

Flyt/placér taleboblen på billedet med din mus

Skriv tekst til din talebobbel

Shape:

Skrevet af Sekretæren, d. 22-02-2008
Jeg glæder mig til d. 01.03.08 så jeg kan komme op og prøve det nye fiskevand ved Karup å men efter at have kigget grundigt på de billeder der er sat ind under Karup å siden så står der noget mærkeligt på det øverste billed og hvis der går sådan nogle
Å-mænd rundt om natten deroppe så skal vi vist en flok afsted sammen derop for at være på den sikre side ;-)
Skrevet af Søren Andersen, d. 21-02-2008
To tørstige lystfiskere havde fisket forgæves en hel morgen, da de endelig fik bid.

Det viste sig at være en tilproppet flaske, og da de endelig fik proppen op, kom der ikke øl, men en ånd ud af flasken:

"Tak herrer, fordi I befriede mig fra mit fængsel. Som tak må I ønske én ting. Lige hvad I vil!"

"Ja, jeg er så tørstig, så søen her måtte for mig gerne være fuld af øl!" sagde den ene lystfisker, og pluf! Så var søens vand forvandlet til det lifligste øl.

"Din kvajpande!" sagde den anden lystfisker, "hvor skal vi nu pisse?
Skrevet af Lars pedersen, d. 12-02-2008
En dejlig dag ved søen idag og en fin gedde på 7 kg
Skrevet af martin ekander, d. 23-01-2008
tirsdag den 22/1 tog jeg lige en tur op i åen, og fik denne flotte havørred
Skrevet af martin ekander, d. 11-12-2007
mandag den 10. december tog jeg lige en lille tur båden var fyldt med vand så jeg besluttede mig for at stå ved breden jeg forventede ikke meget fordi vandet er da godt nok beskidt for tiden men efter en halv time fik jeg denne flotte gedde på 7kg 92cm

martin ekander
Skrevet af Falck, d. 25-11-2007
Ja, de unge kan også, her med en flot gedde på ca. 5 kg.Fanget 2-11 og genudsat efter fotografering.
Endnu engang tillykke til Semler med fisken forrige weekend!
Skrevet af Semler, d. 18-11-2007
Efter en lang uge med meget arbejde og en gang flytning oven i hatten, trængte jeg til en lille rotur, med et par flåd drivende efter båden. Jeg havde på forhånd lavet en aftale med Søren "9½" Andersen og skulle mødes med ham på Bygholm Sø. Jeg fandt ham nede ved dæmningen og fik hurtigt lusket et par agnfisk ud af hans spand. Jeg fik sat den første på krogene og sænkede den ned ved siden af båden, gik i gang med agnfisk nr. 2, for så at opdage at den første allerede var væk. Den fik lidt line at løbe på og så et modhug, men den ville tilsyneladende ikke andet, end lidt kærlig omgang med skallen, så den kom ikke i båden. Trist, men trods alt en fin start!
Mine 3 stænger var nu klar og jeg startede den planlagte dørgning op ad søen. Jeg drev stille og roligt, tændte en smøg og ventede på Søren, der lige sku ha sit anker med. Da jeg kom forbi Pynten, faldt hug nr. 2 så. Jeg rullede de 2 andre stænger ind, tog de sidste 3 sug af smøgen, rejste mig op i båden, tog stangen, fik kontakt og gav modhug. Ja tak!!! Den sad der og den føltes tung, ihvertfald over 2 kg. Den kom modvilligt hen til båden og vendte rundt. Okay! Gedden var ved første øjekast nok nærmere 7-8 kg. Efter 5 minutters trækken frem og tilbage kom den igen indefor rækkevidde, men åbenbart bare for at drille, for den havde mere i sig. Jeg havde grundet det fine vejr ikke taget anker med, så efter 8 snurreture og ca. 10 minutters god fight, kastede den håndklædet i båden. Jeg fik godt fat i den, hev den op i båden og hold da kæft, hvor var den stuuuur....!
Den røg i sacken og vi roede ind til land, hvor den blevet vejet og vægten stoppede først ved 12,325 kg. Efter fotosession blev den nænsomt genudsat og svømme langsomt ud i dybet igen!
Gedden tog en 200 g. skalle på dobbelt krogsæt, trukket i snuden. Derudover brugte jeg et Drennan flåd nr. 4 (28 g) og en tilsvarende mængde bly, en Shimano Stratic Specimen 12' 2 1/4 lb og et Shimano Baitrunner Aero GT 5010.
Resten af dagen bød på lidt småhug og én mindre gedde! ...men det var også okay!
Skrevet af Peter Nissen, d. 11-11-2007
Falcken og jeg var i dag på søen, vejret var perfekt med sol og minimal vind. Vi besluttede os for at dørge rundt med 2 stænger hver og allerede ved campingpladsen var der bud efter Henriks prop. En gedde på ca. 2,5 kg. kom i båden. Turen gik videre op mod birkebugten og specielt i udgangen af denne op mod fårebroen var der masser af liv og bud efter propperne. Vi vendte efter fårebroen og lod vinden/strømmen drive os retur, efter kort tid var der bud efter Henriks prop igen, men fisken fortrød og jeg håbede nu den vil tage min, som kom ca. 5m efter. Håbet gik i opfyldelse og proppen blev taget stille og roligt. Der gik nu 4-5 minutter hvor fisken stille og roligt nærmede sig båden og ud for båden besluttede jeg mig for at give mod hug. En ordentlig hvirvel viste sig og Henrik spåede at det var en Sandart. Han fik ret og størrelsen lignede Henriks nuværende årsrekord. Spændingen blev udløst ved at veje fisken på 2 forskellige vægte og begge var enige 4,4kg, altså 200 gram mindre. Efter et par fotos blev fisken nænsomt genudsat. Resultatet af dagen blev ca. 15 bid og 5 fisk i båden, hvoraf 2 blev fanget på Jerkbait, som vi skiftevis forsøgte os med, mens vi dørgede.
Skrevet af Marcel Sydov, d. 06-11-2007
Hej
Dagen før efterårskonkurrencen var jeg en tur på søen. Da jeg desværre ikke kunne deltage i konkurrencen, og vejret var perfekt, måtte jeg afsted om lørdagen. Det lykkedes mig at overliste et par gedder, med den største på 5,9 kilo. Gedden er genudsat og derfor ikke indvejet, og deltager derfor heller ikke i konkurrencen. Men de fighter kanon godt i det halv kolde vand. Fisken tog en levende skalle trukket efter båden.
Vejret var næsten for perfekt med stille vind og høj solskin. Vand temp lå på ca. 8-9 grader og fangsten blev gjort over for campingpladsen i det åbne vand. Men som vi alle ved, går de der er større og det bliver forhåbenligt ikke den sidste med lidt størrelse på i år.

Vh

Marcel Sydow
www.piker.dk
Hjemmeside:
Skrevet af Henrik Falck, d. 18-10-2007
Hvad gør man en Torsdag middag, hvor det er fint vejr, klar vand og fisk der vil hugge?
Ja, nemlig ja, en tur på søen. En times dørgning uden resultat, og så et forsigtig træk i den ene prop.
Lidt venten ( 15 sek) modhug og fast fisk, havde regnet med en lille gedde, men den opførte sig anderledes.
Resultatet var en sandart på 4,6 kg. I flot kondition. Efter billede og indvejning, blev den selvfølgelig genudsat!
Stedet var i nærheden af ”gamle tiders” sandartplads.
Jeg havde yderligere 3 hug på de 2,5 time turen varede, som bl.a. resulterede i en 4,5 kg.`s gedde.
Så det var endnu en dejlig dag på Bygholm.

Med lystfisker hilsen

Henrik Falck

Skrevet af Ejner, d. 01-10-2007
Søen er ved at blive klar - med det er stadig lidt svært af fange agnfisk - derfor tog jeg ned til åen ved Hammersholm med min medestang.
Jeg brugte en meget lille krog med to stykker mejs og pludeselig var der en "skalle" der rykkede helt vild - det viste sig at være en havørred på over en halv meter og den vejede næsten 2 kg.
Skrevet af Torben Ravn, d. 01-10-2007
Stormagasinets årsregnskab var elendigt og underdirektør Hansen gik ned i sportsafdelingen,som var den eneste afdeling,der gik strygende.Skjult bag en pille iagttog han den unge sælger Petersen,som først solgte en kunde en flue,dernæst en dyr Hardy fiskestang,derefter Waders og en jolle og endelig en Audi med trailer til at transportere jollen på.Hansen kommer frem og siger Det var da fantastisk.Det startede med en flue og så får du solgt,Fiskestang,Waders,Jolle,Trailer og Audien.Alt det fik du solgt for at kunden skulle ud at fiske?
Fiske? Sagde ekspedienten Petersen stødt.Den mand var kommet i den forkerte afdeling,han skulle have en pakke Tampax til sin kone.Men så sagde jeg til ham,det bliver sgu da en kedelig wekend.Hvad med at tage ud at fiske?
Hjemmeside:
Skrevet af Ejner, d. 30-09-2007
Lørdag aften den 22/9 tog jeg ud af fiske.
Ca. kl 20.15 fik jeg det første udløb og kl 20.45 fik jeg det næste men mere skete der ikke.
Kl 21.25 fik jeg udløb igen og endelig bid - det var en sandart på 4.41 kg. HURRA.
Dagen efter var jeg ude igen og fangede en par små gedder samt en ål på 500g. Nu vare det ikke længe før de store gedder vil bide - og jeg er klar.
Ejner
Skrevet af Preben, d. 10-09-2007
Vil bare fortælle at det gode vejr også kan nydes på søen her i september. I dag har det været hammer godt så jeg satte 2 wobler efter robåden - trollings fiskeri i håb om en stor gedde eller sandart ville hugge - det blev til 2 små gedder som fik friheden igen - alt i alt en HERLIG dag på søen - mvh Preben.
Skrevet af Ibrahim, d. 02-09-2007
Fin hjemme side :) glæder mig til klubaftenerne